Telefon:  +47 96 90 34 16
E-postemma@redefurniture.no

Bankkonto: 8397.11.20005
Bank: Handelsbanken

Organisationsnummer: 919 303 166

 

Leveringstid:

Leveringstiden for møblene kan variere. For dagsaktuell leveranstid på din vare, kontakt oss på e-post: emma@redefurniture.no eller ring +47 96 90 34 16.

Lagervarer:

Normal leveringstid er 3-7 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Våre varer finns på vårt sentrallager i Lidköping for omgående leverans (2–4 dagar med Bring eller Schenker).

Bestillingsvarer:

2-15 uker avhengig av hvilke produkter som bestilles. Bestillingsvarer bestilles fra vår leverandør i USA og produseres etter kundens forespørsel.

Fraktmetode:

Vi leverer varene direkte hjem til døren med Bring eller DB Schenker. Vi anbefaler at du benytter et bankkort med VISA eller et kredittkort.

Bring Parcel :

Gjelder mindre bestillinger. Forsendelsen ankommer til ditt nærmeste postutleveringssted, for eksempel en nærliggende dagligvarebutikk eller på ditt lokale postkontor. En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon.

Hjemlevering dagtid – Bring:

Brukes ved større og tyngre gods. Levering skjer til tomtgrensen hvis du bor i villa og til hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår ikke. Bring kontakter deg i forveien for å avtale tidspunkt for levering. Ved utlevering av pakke må du som kunde vise frem gyldig legitimasjon.

Utkjøring skjer på dagtid mellom kl. 07.00-17.00. Samtlige sendinger blir meddelt via sms, e-post eller telefon.

Har du spørsmål om din leveranse? Kontakt oss på telefon +47 96 90 34 16 eller via e-post til emma@redefurniture.no.

Vi tilbyr derfor at dersom du ikke er fornøyd med varene vi har sendt deg, så kan du bare sende det i retur til oss innen 14 dager. Vi betaler da tilbake hele kjøpesummen uten noen form for gebyrer. Du må huske å fylle ut angrerettskjema og skrive på kontonummer for tilbakeføring av pengene. Dette betyr at du som kunde ikke betaler noen gebyrer, men kun fraktkostnaden for å returnere varen.

Vi tilbyr 2o års garanti på alle våre produkter ved salg til privatpersoner. Vi tilbyr 5 års garanti på alle våre produkter ved salg til bedrifter. Garantien gjelder kun hvis produktanvisningen er fulgt og at produkter ikke er brukt feil.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok det og i original emballasje, sammen med angrerettskjema. I følge angrerettloven av 21.12.2000 er det kundens ansvar å dekke returporto.

Ved mangel menes når produktet ikke er som avtalt eller er dårligere enn det man generelt kan vente av tilsvarende produkter. Hvis det blir konstatert at varen har en mangel har du rett til å få feilen reparert, nytt produkt, kreve prisavslag, erstatning for påførte tap eller heve (omgjøre) kjøpet. Ved synlige skader på emballasje ved mottak bør innhold kontrolleres for skader før du forlater postkontoret/utleveringsstedet.

Feil ved levering, transportskader etc.

Om produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til xxxxx kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 14 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.

Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.

Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.

Et produkt som vi har konstatert er transportskadet bytter vi ut snarest og kostnadsfritt.

Betaling

Betalingsbetingelser er kortbetaling eller Klarna Faktura/Klarna Konto hvis ikke annet er skriftlig avtalt. Når du handler med kort hos oss blir betalingen behandlet av DIBS AS, som er leverandør av sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. Med DIBS har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert.

Rede Furniture er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Klarna Faktura: Ved valg om faktura blir det automatisk foretatt en kredittvurdering av deg som kunde. Faktura med 14 dg blir sendt til din registrerte E-postadresse. Du er selv ansvarlig for å legge inn korrekt e-postadresse. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. (Dette gjelder kunder over 18 år).

Opplysninger i nettbutikken.

Vi gjør vårt ytterste for å gi våre kunder så korrekt og fullstendig informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, og at vi dermed ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Vi kan ikke garantere at fargene som vises på nettsiden, nøyaktig gjengir fargene har i virkeligheten, selv om vi alltid gjør vårt ytterste for å presentere bilder med så god kvalitet som mulig.

Hvordan fargen blir gjengitt, avhenger av innstillingene i datamaskinen din.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Vi vil til enhver tid videreformidle informasjon om produkter gitt fra våre leverandører. Dersom et produkt ikke stemmer overens med de spesifikasjoner som er gitt fra redefurniture.no eller andre kilder, gir det i seg selv ikke rett til noe krav ovenfor redefurniture.no fra kjøperens side. redefurniture.no tar ingen ansvar for følgefeil som eventuelt måtte oppstå grunnet feil i de gitte og/eller de faktiske spesifikasjonene angående et produkt. Redefurniture.no tar også forbehold om feil i produktinformasjonen.

Ordre

En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt av kjøper. Ordrebekreftelse gis pr. e-post. Ved innlegging av en ordre er det implisitt gitt at kjøperen godtar å følge redefurniture.no sine kjøpssbetingelser. En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller redefurniture.no skriftlig/per e-post kansellerer ordren.

Priser

Alle priser og beløp er oppgitt i Norske kroner inklusiv mva, men eksklusiv frakt m.m. Prisene vil bli endret dersom det er endringer i leverandørenes priser, endringer i valutakurser, tollsatser eller avgifter. Prisene kan endres uten videre varsel til kjøper. Det er kjøperens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende priser. Intet pristilbud fra oss er gyldig for en periode på mer enn 15 dager, dersom ikke noe annet er skriftelig avtalt.

Vi holder i hovedsak samme priser i våre samarbeidspartneres butikker som på www.redefurniture.no, men tilbud og variasjoner kan forekommer. Velger du å kjøpe produktet i vår butikk, forholder du deg til prisen som blir oppgitt der.

Personvern

All behandling og bruk av personopplysninger behandles i samsvar med personopplysningslov og – forskrift. Rede Furniture AS kommer ikke til å selge eller overlevere dine personopplysninger til tredjepart med mindre dette er nødvendig for å gjennomføre ordren/avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle.

Vi forbeholder oss retten til å be om fødselsdato for å kontrollere at våre kunder er over 18 år.

Du har rett til å få opplyst hvilke personopplysninger som finnes registrert om deg. Dersom opplysningene er uriktige, irrelevante eller ufullstendige kan du kreve dem rettet eller slettet. Du har også rett til å bli informert om alle de behandlinger av personopplysninger som foregår hos Rede Furniture AS. Les personvernerklæringen vår her.

Vi tar forbehold om trykkfeil og prisendringer. Det er alltid den bekreftede prisen på ordretidspunkt som gjelder. redefurniture.no forplikter seg til å levere varen til avtalt pris. Det tas likevel forbehold om trykkfeil i annonsemateriell.

Se personopplysningsloven for ytterligere informasjon.

Dersom du har et aktivt kundeforhold til oss, kan vi sende deg markedsføring på e-post eller med andre elektroniske kommunikasjonsmetoder i henhold til markedsføringsloven § 15. Det inkluderer nyhetsbrev og andre henvendelser vedrørende innhold, tjenester, tilbud, kampanjer og arrangementer fra oss, via e-post, telefon og sosiale medier.

Hvis du senere ikke lenger ønsker å motta produktanbefalinger, nyhetsbrev og annen reklame, kan du motsette deg det når som helst, uten at det oppstår andre kostnader enn for å sende meldingen. Det holder med en «avmelding» i tekstform til emma@redefurniture.no eller via brev til Emma Olsson, Vækerøveien 135D, 0383 Oslo. Det finnes også en avbestillings-lenke i hvert nyhetsbrev.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Rede Furniture har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger inntil hele kjøpesummen er honorert, jf. pantelovens §3-14 flg.

Angrerettskjema, finner du her.

 

ShareThis